2010-10-17
 21:20:33

noveller by beliebers

"Du förändrade mitt liv, Love Story"
Del 5.

Justin la sig på sängen och han kramade dig.
Plösligt kände jag att..........

.. något kändes konstigt.
Men det var nog inget allvarligt? så du kramade tillbaka och blundade.
- Vet du vad, Lucia, Du är verkligen speciell, jag menar.. jag har aldrig gillat någon så här mycket förut.
Han kramade dig mjukt. Du såg in i Justin's ögon. Menade han verkligen det? Du nickade.
- Tack så mycket Justin, För allt.
Justin log och tittade upp i taket.
- Dröm vackra drömmar.
Du kysste han och somnade.

''Nästa dag''

Du vaknade ungefär klockan 09.00 och såg en lapp brevid dig:
''Jag fick ett samtal från Scooter (Min manager) och jag måste till han, glöm inte att komma på min konsert //Din J.B ♥ ''
Du log och reste dig upp. Du klädde på dig och gick ner till köket. Ingen var hemma, det var faktiskt rätt skönt, för då slapp du mammas tjatande om att göra ditt o datt. Du tog en macka och lite juice, du gick till vardagsrummet och satt på MTV. Precis då du hade ätit klart ringde dörrklockan. Du stängde av tv:en, sen öppnade du dörren.
- Hej Lucia! Hade du kul med ... Justin igår?
Det var Melanie. Hon tittade runt omkring sig och checkade om ni var ensamma.
- Ja, Han är en otrolig person.
Sa du och log till Melanie. Hon log tillbaka.
- Får jag komma in?
- Oj! Ja, såklart!
Sa du och gick åt sidan så hon kunde komma in. Melanie hade sminkat sig, det brukade hon aldrig göra, så du var tvungen att påpeka det.
- Har du sminkat dig?
Melanie blev röd om kinderna.
- Ja, jag tänkte ... att jag skulle vara lite extra fin om jag såg .. Justin, om du inte .. blir sur?
En sak med Melanie som jag verkligen gillade var att hon alltid frågade saker om hon var osäker, hon är verkligen en ärlig person.
- Såklart! Det bestämmer väll inte jag?
Melanie satt sig i soffan och du satte dig brevid henne.
- Är det något på tok, Melanie?
- Nej, jag tycker bara att det är så fantastiskt, att du har Justin Bieber hemma hos dig!
Du tittade på henne och nickade, precis då ringde Melanie's mobil.
Melanie pratade tydligen med Justin, efter två minuter la hon på och hade ett smile i ansiktet.
- Vad? vad? Vad sa han?
- Han gav mig VIP biljetter till hans konsert! Han sa att vi kunde gå tillsammans, alltså du och jag!
Du blev helt överlycklig att din bästa kompis också skulle med på konserten. Ni sprang runt och sjöng: ''Never say never''
Sen föll ni skrattandes ner på golvet.
- Melanie, ska vi inte ringa till Justin? Och fråga hur det går för han?
Melanie blev helt tyst men skakade på huvudet.
- Nej, vi kanske stör..?
Du suckade och reste dig upp från golvet. Du ställde dig med armarna i kors och tittade på Melanie, din bästa vän.
- Melanie, du som är Lucia's bästa kompis, har så rätt. Men ändå så fel!
Sa du och skrattade, sen började du sjunga ''Overboard'' Melanie skrattade och reste sig upp och tog tag i dina händer och sjöng med. Ni flummade ända tills ni kollade på klockan, det var cirka en och en halv timme kvar tills Justin Bieber konserten började. Du och Melanie kollade på varandra med stora ögon och ni skrek och sprang runt i panik.
- SMINK ! KLÄDER ! SMINK ! KLÄDER ! BILJETTER !
Skrek ni. Som tur var konserten alldeles nedanför gatan i ''Pytthuset'' som du och Melanie kallade det för. Ni lugnade ner er och sminkade varandra och bytte om. Plötsligt så ringde din telefon..
- Hallå? Sa du.
- Är ni redo? sa en kill röst.
Du förstog genast att det var Justin, och du blev alldeles varm i kroppen, och sa:
- Såklart, Baby!
Du funderade på om ''baby'' var rätt ord att säga, tills du hörde att han skrattade.
- Toppen! Då ses vi snart, jag har en överraskning till er...
Sen la ni på. Melanie hoppade upphetsat runt dig och frågade vad han sa. Du förklarade och sedan började ni sakta gå mot ''Pytthuset'' Då ni kom fram så var det full packat med tjejer som skrek, hade JB T-shirts och var klottrade med J och B på kinderna.
Du och Melanie gick till baksidan av den stora lokalen och fick gå in där alla VIP hade sin ingång. Då vi kom in så fick vi en varsin kram av Justin som hade på sig underbara kläder. Melanie blev helt röd i ansiktet, igen. Justin log åt att hon rodnade. Du också.
- Tack för att ni kom, det är verkligen roligt, Lucia, Kan jag få prata med dig? Om det är okej för er..?
Du och Melanie nickade. Justin tog din hand mjukt och gick iväg med dig några meter. Han tittade dig i ögonen och sa:
- Hoppas du har det trevligt och när jag sjunger: ''Favorite Girl'' vill jag att du ska försöka ta dig vara så nära scenen som möjligt, okej?
Jag tittade snett mot honom men nickade.
- Jag förstår, men varför?
'' Mörk röst säger: ''
- JUSTIN ! PLATS PÅ SCEN OM 30 SEKUNDER !
Justin sprang och ställde sig en bit bakom ingången och det samlades folk runt han som gav han vatten och fixade till hans kläder. Du gick tillbaka till Melanie som hoppade av nervositet.
- Vi måste få bra platser nu, kom!
Du tog Melanie's hand och ni sprang ut där publiken stog, sen ställde ni er snett vid den högra högtalaren. Du stog nära scenen och Melanie stog precis bakom dig. Justin kom ut på scenen och skrek:
- Är alla hääääääääär?
Publiken bara skrek och skrek. Sen började han sjunga ''One Time''
Jag och Melanie skrattade och sjöng med. Efter några låtar skulle han äntligen sjunga ''Favorite Girl''
- Jag behöver en som kan sitta på den där stolen, någon frivillig?
Sa Justin i mikrofonen och pekade på stolen.
Jag och Melanie hoppade och viftade med armarna. Justin letade med ögonen i publiken och gick fram till dig.
Han tog din hand och tog upp dig på scenen.
- Här har vi en frivillig! Sätt dig ner!
Du satte dig ner på stolen som stog i mitten av scenen och log.
Musiken startade och Justin Började sjunga de första raderna:

''I always knew you were the best
The coolest girl I know
So prettier than all the rest
The star of my show''

Han gick runt dig och hade huvudet nära ditt. Han tog din hand och gjorde så du ställde dig upp och snurrade ett varv. Du ville aldrig att det skulle ta slut, låten blev så kort. Men det kändes som om du var med i hans musikvideo. Då han sjöng de sista raderna i låten så kysste han din hand och då låten tog slut så fick du en kram och en bukett med rosor, efter det så gick du och Melanie backstage och fnissade.

Justin fortsatte med de fem sista låtarna.
Du och Melanie studerade blommorna och ni hittade ett kort i de:
'' Lucia, möt mig vid det bort gamla skjulet ikväll, klockan 12 //Din egna J.B♥ ''
Du och Melanie log mot varandra och när Justin var klar med sitt uppträdande kom han och gav er hejdå kramar.
- Hittade du kortet, Lucia?
Jag fnissade och nickade, innan vi gick så gjorde jag och Melanie ett hjärta med händerna som han brukade göra och han gjorde samma sak tillbaka.

Du gick hem till dig och Melanie hem till sig. Du hade tre timmar på dig att göra i ordning dig, så du duschade och sminkade dig.
Den sista saken var: kläderna. Du rotade igenom garderoben och du hittade verkligen inget. Du fick panik men satte dig ner i soffan och tänkte efter. Du kom på att du hade en klänning som du fått av din morbror, den var ursnygg och du hade bestämt dig för att bara använda den då du verkligen skulle vara fin. Då du hade suttit på dig klänningen snurrade du runt och kollade dig i spegeln, om det passade bra. Det var dags att gå.
För att ta sig till ladan så behövde man gå igenom en liten smal stig som gick igenom skogen, det kändes ruskigt att gå där ensam men du tänkte bara på Justin och då blev du varm och glad.
Det var nästan aldrig någon som var i den där ladan, men du tyckte att den var unik. Du brukade gå dit ibland och träna på dans steg med Melanie, såklart till Justin Bieber låtar.

Du kom in i ladan och det var musik, ljus och en underbar stämning. Justin kom fram till dig och kysste dig.
Han var fin klädd, en svart ''kofta'' en lila tröja under och ett par vita jeans. Du var jätte glad, det kändes verkligen som en saga.
- Wow, Det är underbart! Justin.. tack!
Du fällde en tår och Justin torkade bort den och kysste din kind.
- Tack, vad bra att det blev som planerat. Vill du .. dansa?
Han startade en lugn låt som du aldrig hört tidigare, ditt hjärta bultade hårt, du skakade lite grann och tänkte: ''Jag ska dansa med JUSTIN BIEBER! Den finaste Justin Bieber!''
Han tog din hand och kom nära din kropp. Han visste vad han gjorde då han dansade. Han hade också börjat skaka lite, det märktes att han verkligen GILLADE dig...
- Lucia, Har du kul? Asså eller ... jag menar, dansar jag bra? Eller nej .. det lät också fel .. glöm bara att jag sa något..
Sa Justin och rodnade. Du log åt han och sa:
- Nej, nej finaste, det är helt underbart!
Svarade du.
- Får jag göra en sak? Ungefär en kyss...
Du tittade in i hans ögon. Menade han verkligen det, att ni skulle..
.. Du hann inte ens svara innan du kände hans tunga i din mun, i cirka 10 sekunder och kort därefter tog låten slut.
- Ojj, förlåt .. jag ...
- Det är lugnt Justin, jag tycker om dig. Det vet du?
Han tittade på mig och jag tittade tillbaka och sen sa han ....
-Vi vill också att Justin Bieber kommer till Sverige @FB


anyels

jag älskar den här assåå!!! det här är en underbar novell det är som ens dröm <33 och bloggen äger!! <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: